Unequal Pay Day

Mijn rol:

editing

Sector:

commercial

Jaar:

2022

Over het project

In november 2022 lanceerden ZIJkant en PES Women de campagne Unequal Pay Day om aandacht te vragen voor de loonkloof tussen mannen en vrouwen in Europa. De campagnevideo, geregisseerd door Jeroen Mol en geproduceerd door CZAR Brussels, werd ontwikkeld door communicatiebureau mortierbrigade. De video roept mannen op om hun vaardigheden ook in te zetten voor huishoudelijke taken en de zorg voor kinderen, zodat vrouwen voluit voor hun carrière kunnen gaan. De première vond plaats tijdens een internationale Equal Pay-conferentie in het Brusselse stadhuis op 4 november 2022.

Mijn Rol

Samenwerken met regisseur Jeroen Mol was bijzonder aangenaam. Hoewel de spot een beperkt aantal cuts bevat, was het een zoektocht naar het juiste ritme en de juiste sfeer. Elke snede moest de boodschap versterken zonder afbreuk te doen aan de eenvoud en kracht van het beeld.

No items found.